Monday, July 20, 2009

malas..

pada suatu masa dahulu,ad sebuah kg dimana semua rakyatnya amat rajin belaka..tidak ad yg malas..jadi pada suatu hari,rajanya membuat pengumuman hendak mencari seorg yg malas..semasa perhimpunan itu,tampil seorng lelaki lantas mengaku...."sayalah paling malas sekali di kg ini"..
raja pown bertanya.."kalau begitu,ceritakan tahap kemalasan kamu".
lelaki itu pown menjwab.."kalau saya nk mkan pown,kene ad org yg tolong suapkn saya...haa.mcm tu la tahap kemalasn saya.....

tiba2 dtg la sorng lelaki, lalu berkata..."saya lebeyh mlas lagi dari dye tuanku.."..
raja pown berkata padanye.."sampai mane kemalasan kamu itu"..
jawab lelaki itu.."kalau saya nk mkn pown kene ad orng kunyahkn...
raja geleng kepala.."isy,isy,isy....teruk btol tahap kemalasan kamu tu..ini da dikira tahap maksimum ni..jadi kamulah org yg pal...."..belum sempat raja menghabeskn kata katanya dan mengumukan lelaki tersbutlh yg pling mls dlm kg itu,tiba2 dtg seorng lelaki krus smbil berkata dgn suara yg lemah sekali.."bkn dye ...tapi sayalah yg pling mls sekali tuanku..
raja pown bertanye.."bagaimana pula tahap kemalasan kamu ?..
jawab lelaki kurus itu.."isy,nk cerita pown malas.."

3 comments:

NuyU, faRihaH said...

copy dr matika,
bln julai 2009..

sekian..

natasha said...

haha~mastika..bkn matika la dik..haish~xbesar lgi rupenye..xp

Anonymous said...

membaca seluruh blog, cukup bagus