Wednesday, July 8, 2009

penjara pudu...

berlaku di penjara pudu.kuala lumpur di suatu ketika dahulu. hanya boleyh disebarkn pd org2 tertentu sahaja...seblom penjara pudu ditutup dahulu pernh diceritakn bhwa terdpt 1 blik dipanggil "blik terakhir"..dibilik itulah sering berlaku kejadian pelik sejk penjara pdu ditutup..

dinamakn bilik terakhir adlh kerna dlu ia merupakan bilik kediaman terakhir bgi si pesalah jenayah bert sblom menjalani hukuman gntung smpai mati pada keesokn harinye di bilik gantung..

dibilik itulah dikatakan peslh sring meratap , menangis, menjerit dan berbagai lgi perlakuan keraan menyesali keslhn mereka yg lalu..mereka menjadi begitu kerana dikatakn kurng nye semangat menghadapi hukumn gntung untk keesokn harinye.

tk kurng juga ad diantara warden yg terliht seekor kambing hitm sering masuk menembusi masuk pintu bilik itu tnpe dibuka dan kemudian tdk pula kelihtn kambing itu keluar semula..ramai bomoh pawang yg dipanggil bg memulihkn bilik tersebut mengatakan bhwa suara yg sering kedengaran diwaktu mlm dari blik terakhir itu adlh akibt dari orh3 peslh yg mati di tali gntung tersebut tidk tenteram keraan mati digantung...

nk dijadikn cerita, pada suatu mlm jumaat ketika hujn renyai3 adlh sorng warden tlh ditgskn untk mengawal kwsan yg berhampirn blik terakhir ..

ketika sedang berkwl kira2 lbeyh kurng kol 1.00 pgi warden tersebut terdgr seperti tapak kaki sdg berlari berhmpirn blik tersebut..ia cube beranikn diri untk meliht apakah benda itu..sdg ia mengamati maka terliht lh dlm kesamaran seekor kambing hitm sdg menuju kearah blik terakhir itu lalu lesap begitu sahaja..ia berasa hairan bgaimana seekork kmbing boleyh ad di kwasan itu..oleyh kerana ingin tahu,maka dye menghampri blik tersebut..

alangkah terperanjt apabila mendapati pintu blik itu telh bertukar mnjadi pintu gua..mula lah warden tersebut berasa gementar.seram serta menggigil..namun diberaniknjuga diri memasuki pintu gua tersebut..n meninjau3 ke dlm gua tersebut untk meliht ap ad didlm..apabila smpai ke dlm bilik tersebut..terkjut la wadren tersebut apabila mendapati begitu bnyk harta karun serta brgn kemas..ia cube mengambil harta tersebut..tetapi tiba3 hilang dari pandangan lalu menjelma lah satu makhluk besar yg mengerikan seraya berkata.."heyyyy manusia, jgn kamu sentuh harta itu kerana harta itu ..harta itu bkn kau punya...."
"ahmaaaaaad albab yg punyaaaaa..."
ha ha ha ha...."yaaaaaa ahmaaaaad albab yg punyaaaa"

10 comments:

NuyU, faRihaH said...

dinamakn bilik terakhir adlh kerna dlu ia merupakan bilik kediaman terakhir bgi si pesalah jenayah "bert" sblom menjalani hukuman gntung smpai mati pada keesokn harinye di bilik gantung..

u noe ape y sy bce pd mulanya..
penjnyh bert??!
hahaha..

Cik TiRa said...

ape la tasha..ingat ke cter antu td..
aiseh, baru je nk feel seram2 ni..sbb slalu jugak lalu depan penjara pudu tu..

natasha said...

untk farihh~haha..ingt semua penjenayah ke gemuk???

untk tierah..xbaek feeling3 nie..6t cept tua..haha~suspen kan?

NuyU, faRihaH said...

hhehee..
2lar psl,
kte plik gler asl avha 2les cm2..

Cik TiRa said...

sbnrnyer bile smpai part gua tu kite dh suspek dh..mcm x betul je cter ni..haha

ChE AtEn♥♥ said...

citer sengal yg membuang maseee... huh~
hehe.. molek2 cha, nti kang beliau haunt awk dlm tido =P

natasha said...

haha~time kite bce kt blog onrg laen..kite percaye gile time dye ckp jumpe harta tu..tuptap3..ahmad albab yg nyer...sengal je kan~haha

untk c.aten..xpe la usik kite pown..kite kan beramai kat umah tu..haha~lgipown i zombie..lala~

Wan Pai said...

hahaha...spoil btul ending die..

natasha said...

best pe ending tu..laen dari yg laen..haha~xp

Wan Pai said...

laen dr laen kew??ahmad albab tu citer p.ramli..kan tuka ayt laen r..